سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیتون

اکنون فلسطین... جمعه 87/1/16 ساعت 4:40 عصر
 سالهاست که تو خبرها همیشه خبری از فلسطین هست ما هم که مسلمان شناسنامه ای هستیم با این مساله کنار اومدیم. ولی این روزا جنایات فجیعی رو شاهدیم که ناخودآگاه اشک هر انسانی از دیدن این جنایت در می یاد.چرا مسلمانان دنیا تکون نمی خورن پس غیراتامون کجا رفته؟چرا کاری نمی کنیم؟وقتی این جنایات  رو از تلوزیون می دیدم یاد استاد مطهری افتادم که چه خوب این جنایات رو حدود 40 سال پیش پیش بینی کرده بود واقعا که درسته علما و دانشمندان در زمان خودشون نمی گنجند معمولا سالها بعد از مرگشون شناخته می شن و دشمن این خوب میدونه و دانایان رو گل چین می کنه. استاد وقتی در مورد فلسطین صحبت می کنند قسم می خورند و می گویند پیامبر امروز در قبر مقدسشان از صهیونیسم می لرزد و از این رژیم به عنوان یزید زمان یاد می کنند.و همچنین می گویند: اگر می خواهیم به خودمان ارزش بدهیم، می خواهیم نزد خدا و پیامبر و دیگر ملل محترم باشیم  باید اصل نهضت حسینی را زنده کنیم. و اشاره می کنند اگرخطیب و واعظی این را نگوید گناه کرده است. و اضافه می کنند اگر امام حسین اکنون زنده بودند می گفت برای عزاداری من شعار امروز تو باید فلسطین باشد نه نوجوان اکبر من. فلسفه قیام امام امر به معروف و نهی از منکر بود اکنون این امر چیست؟به خاطر چی دشمنان می خوان ارزش نهضت امام حسین کم کنند و ما فقط ظاهر قیام امام رو بدونیم و فقط عزاداری کنیم؟ با خودم فکر می کنم اگر استاد الان بودند به ما چی می گفت.؟

استاد به تاریخچه فلسطین اشاره می کنند و می گویند این سرزمین هیچ وقت مطعلق به قوم یهود نبوده روزی که مسلمین این سرزمین رو فتح کردند، فلسطین در اختیار مسیحیها بود و مسیحیها در صلحنامه با مسلمانان گنجاندن که شما یهود را در اینجا راه ندهید.


این اتفاقات همه اش برمیگرد به گسستگی و اتحاد نداشتن ما مسلمانان وقتی انگلیس اعراب رو تشویق می کنه برضد دولت عثمانی قیام کنند تا استقلال داشته باشند. بعد سرزمینهای تحت سلطه عثمانی رو مثل ارثیه تقسیم می کنند. و فلسطین رسید به انگلیسی ها که اونا هم فلسطین بخشیدن به صهیونیستها. و صهیونیستها یعنی یهودیانی که قرنها در گوشه های دیگر دنیا زندگی می کردند و هم نژاد هم  نبودند شروع به مهاجرت به این سرزمین کردند و زمینها را خریدند تازه این یهودیان مهاجر به هم کیشان بومی خود هم رحم نکردند.


چرا ما فکر می کنیم این مساله داخلی است و مربوط به اعراب و اسرائیل ؟ در حالی که یهودیان دنیا حتی دوستانشان مرتبا برای این دولت اشغالگر پول می فرستند.


روزی علی (ع) شنید دشمن به کشور اسلامی حمله کرده است فرمودند: شنیده ام زینت یک زن مسلمان یا زنی که در حمایت مسلمانان است گرفته اند، شنیده ام دشمن سرزمین مسلمین را غارت و مردانشان را کشته و اسیر کرده و متعرض زنان آنان شده و زیورها را از گوش و دستشان جدا کرده. بعد می فرمایند: اگر یک مرد مسلملن با شنیدن این خبر دق کند و بمیرد سزاوار است و مورد ملامت نیست.


این گونه اسلام خون مسلمان را محترم می شمارد. علی که ما فقط بلدیم اظهار تشیع ظاهری او را بکنیم و نسبت به او احسساسات الکی نشان دهیم این گونه برای مسلمانان ارزش قائل است. اگر علی(ع) امروز بود به ما چه می گفت؟


خوب چگونه می تونیم کمک کنیم حداقل کمک مالی که می تونیم بکنیم. اگر هروز هریک از ما 10 تومان برای مردم فلسطین کمک کنیم در سال می شود3600 تومان و با جمعیت 70 میلیونی کشورمان می شود حدود 252000000000قطره قطره جمع گردد وانگهی  دریا شود.


پیامبر می فرمایند: هرکس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می زند: مسلمانان به فریاد من برسید، و او کمک نکند، دیگر مسلملن نیست.


حالا می شه اسم خودمون مسلملن بزاریم تو قیامت جواب پیامبر چی باید بدیم؟



نوشته شده توسط: عفاف


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

اکنون فلسطین...
[عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
6277


:: بازدیدهای امروز ::
0


:: بازدیدهای دیروز ::
0



:: درباره من ::

زیتون

:: لینک به وبلاگ ::

زیتون


:: آرشیو ::

زمستان 1386



::( دوستان من لینک) ::

مجتمع اموزشی شارجه

:: خبرنامه ::

 

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو