سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیتون

کودک زیتون!! جمعه 86/12/17 ساعت 10:20 صبح

کودک فلسطینی ! سلام ...

گریه کن ... زجه بزن ... فریاد کن ... انقـــــــــــــــــــــــــدر داد بزن که آسمون بیاد زمین . (اگه آسمون و زمین برات فرقی داشته باشه !!! )

انقـــــــــــــــــــــــــدر ناله کن که فرشته ها صداتو بشنون (یعنی هنوز صداتو نشنیدن ؟؟؟)

اینجا آدما کر شدن ، کر شدیم ... بیخود براشون ، برامون ، ناله نکن ...

اینجا از آدما انتظار جواب نداشته باش ... دهنشون ، دهنمون ، زنجیر شده ... یعنی خودشون ، خودمون قفلشو زدیم ...

داد بزن ... خدا خدا کن ... خدا خدا کن ...

شنیدم دوستت رو زیر تانک ها پیدا کردی . گل تو دستش بود ، اما پرپر نشده بود ! می گن پرپر نشده بود !!! پرپر شده بود ؟؟؟

کودک فلسطینی ! شنیدم تلخی زیتونای باغتون ، بیشتر از همیشه شده ... بیشتر ...

قاب رو دیوارتون ، عکس کی بود ؟؟؟ راستی ... اصلا دیگه دیوار داره خونتون ؟ داره ؟ نداره ...

اینجا داره عید می شه ... گل و ماهی و سبزه و ... پره تو خیابونا . ماهیای توی تنگ تو چه رنگین ؟ شنیدم تنگت بی آب شده ... ماهیات بی آب دووم نمی یارنا ... ماهیات ! خودت چی ؟ تو طاقت میاری ؟؟؟

اینجا ، کودک فلسطینی ! بچه ها دنبال کفشای خوشگل و لباسای نو ، روز رو شب می کنن ... لباسات چرا انقدر خونیه ؟؟؟ تو بازی خوردی زمین ؟ مگه چی بازی می کردی ؟

بچه ها اینجا منتظر بهارن ... بهار ! شکوفه ، سبزه ... پس چرا درختاتون بی برگ موندن ؟ زمستون که رفتنی شده . اینجا رفتنی شده ... اونجا رفتنی نشده ؟ (اگه به جز زمستون ، تو شهر شما ، فصلی باشه !!!)

مامانای بچه ها ، این روزا زودتر می رن دنبال بچه هاشون و از مدرسه می برنشون خرید ... می خوان نو بشن . نو ... راستی ، مامان تو کو ؟؟؟ روسریش ، روسریشو دیدم به اون سیم خاردارا گیر کرده بود . پاره نشه یه وقت (شنیدم مامانت خیلی دوسش داشت) قلبش می تپه هنوز ؟؟؟ می تپید ، دیروز ...

دلم برای تو نمی سوزه ، کودک فلسطینی !!! دلم برای خودم ، برای خودمون ، آتیش گرفته ... تو گریه نکن ... نه !!! گریه کن . از خوشحالی گریه کن . تو آسمونو داری ... من ، ما ... ما باید زاربزنیم که خاک ، زمین ، مال ماست ...

کودک فلسطینی  ! بمون ، بخواه ، مقاومت کن ، دوست بدار ، عاشق باش ، عاشق شو ، ... و  اگر گذاشتند زندگی کن ... اگر گذاشتند !!!  


نوشته شده توسط: عفاف

کاریکاتور یکشنبه 86/11/21 ساعت 11:41 عصر


نوشته شده توسط: عفاف

مسجد الاقصی یکشنبه 86/11/21 ساعت 11:35 عصر

     

 

     مسجدالاقصی نام مسجدی است، که در بخش شرقی شهر بیت المقدس (اورشلیم) قرار دارد.

          مسلمان نخست به سمت این مسجد نماز می‌خواندند. نام این مسجد در آیه اول سوره اسرا نیز آمده‌است، که اشاره به معراج دارد:

«سبْحَنَ الَّذِى أَسرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسجِدِ الْحَرَامِ إِلى الْمَسجِدِ الاَقْصا الَّذِى بَرَکْنَا حَوْلَهُ لِنرِیَهُ مِنْ ءَایَتِنَا إِنَّهُ هُوَ السمِیعُ الْبَصِیرُ»

«پاک ومنزه‌است خدائی که در مبارک شبی بنده خود (محمد) را از مسجد الحرام (مکه) به مسجد اقصائی که پیرامونش را (به قدوم خاصان خود) مبارک ساخت ، سیر داد تا آیات خود را به او بنمایاند که همانا خداوند شنوا وبیناست.»

 

مسجدالاقصی حدودا ?? کیلومتر تا رام الله مرکز اداره موقت فلسطین فاصله دارد. دولت اسرائیل و یهودیان ساکن بیت المقدس(اورشلیم) اعتقاد دارند که بقایای معبد «هیکل»(معبدی که سلمان نبی به دستور خداوند ساخت و شرح آن در کتاب مقدس، بخش عهد عتیق آمده است)در زیر مسجدالاقصی قرار دارد و یکی از آرزوهای آنان تخریب مسجدالاقصی و احیای آن معبد است

از جمله تلاش مایکل دینس روهن در 23 اگوست 1969 که در این آتش سوزی در قسمت جنوب شرقی در حدود دویست متر مربع از سقف مسجد کاملاً منهدم گردید و گنبد مسجد در پنج نقطه سوخت. همچنین یکی از آثار متبرک مسجد و یک منبر مخصوص که هشتصد سال سابقه داشت نیز کاملاً از بین رفت

تاریخ به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی : 21آگوست 1969 ( 30/5/1348)


نوشته شده توسط: عفاف

کاریکاتور یکشنبه 86/11/21 ساعت 11:25 عصر


نوشته شده توسط: عفاف

کاریکاتور یکشنبه 86/11/21 ساعت 11:25 عصر


نوشته شده توسط: عفاف

فلسطین پنج شنبه 86/11/11 ساعت 8:1 عصر

فلسطین سرزمینی است مقدس که به لحاظ مقام و موقعیت مذهبی خاصی که در میان مسلمانان و مسیحیان و یهودیان داشته و دارد ، به‏عنوان سرزمینی مقدّس مطرح شده و همواره در میان پیروان این ادیان از اهمیت ویژه‏ای برخوردار بوده است. اما این سرزمین به‏ویژه شهر بیت‏المقدس که به برکت وجود اماکن مقدسه‏ی بسیار در آن، قداست ویژه‏ای یافته است ، بیت‏المقدس یا قدس شریف، سرزمینی است که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت که دارای پیروان کلان در جهان هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد و مقدس شمرده می‏شود. ویژگی که برای بیت‏المقدس به لحاظ دینی می‏توان برشمرد این است که هیچ نقطه‏ای در جهان از لحاظ تقدس مثل قدس نمی‏باشد حتی جایی مانند مکه یا مدینه، علی‏رغم همه تقدس و اهمیتی که دارند، باز تنها در نزد پیروان اسلام محترم شمرده می‏شود. در حالی که قدس برای هر سه دین بزرگ آسمانی دارای تقدس بوده و از اهمیت طراز اول در نزد آنان برخوردار است

این سرزمین و علی الخصوص شهر قدس تاکنون متحمل رنج و دشواری فراوانی شده است که این قداست و همچنین این رنجهایی که می کشد به نوعی باعث می گردد پیروان ادیان مختلف و علی الخصوص اسلام با این شهر و اماکن مختلفی که قداست دارند آشنا بشوند .

در این مقاله بر آن شدیم تا ابنیه ی مقدسی که در حرم الشریف واقع شدند را از لحاظ وضعیت بنا و همچنین تاریخ و چگونگی ساخت آن مورد بررسی قرار دهیم .

در طول نگارش سعی شده است که مقاله از جهت گیری های سیاسی دور باشد و هیچ گونه توهین ، تحقیر و یا نگارش سوء به ادیان ، و مقدسات پیروان مختلف ادیانی که بیت المقدس را مهد دیانت خود می دانند نشده است .

هدف از نگارش مقاله آشنایی با این اماکن مقدسه و همچنین رفع سوء برداشت هایی که بسیاری از مسلمین علی الخصوص ایران اسلامی در مورد مسجدالاقصی دارند، است . و چه بسیار تصاویر ، فیلم ها ، سکه ها و اسکناس ها ، تابلو ها و پوستر ها که به نام مسجدالاقصی نشر و توزیع می شوند اما در حقیقت مسجدالاقصی مکان دیگری است که سعی شده است آن مسجد گرامی و مقدس را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا شناخت و معرفت بیشتری نسبت به آن به دست بیاوریم .

به امید آزادی قدس


نوشته شده توسط: عفاف

قدس پنج شنبه 86/11/4 ساعت 10:55 صبح

سازه شکسته ، جسمی دریده ، روحی خزیدی اشکه

پاها دریده ، دستهای بسته ، خونها رونده

ای اشکها

فلسطین ای قدس زنجیر به دورت این تمدن

بشنو صدایم ای همیشه پایدار

در برگ تاریخ ، با رنگ خونت ، حک شده اسمت

همیشه بیدار بشنو صدایم قدس است گرفتار

برخیز و یک دست با من صدا کن

الله اکبر ، الله اکبر

ای اشکها

این است فلسطین قدس شریفم

الله اکبر


نوشته شده توسط: عفاف

شروع یکشنبه 86/10/30 ساعت 6:37 عصر
با سلام

من دانش اموز سال اول دبیرستان در مجتمع اموزشی شارجه برای شرکت در مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع فلسطین امیدوارم بتوانم شناخت دانش اموزان را کمی راجع به فلسطین گسترش دهم و  بتونم با کمک شما دوستان وبلاگ خوبی داشته باشم


نوشته شده توسط: عفاف


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

اکنون فلسطین...
[عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
6279


:: بازدیدهای امروز ::
1


:: بازدیدهای دیروز ::
1



:: درباره من ::

زیتون

:: لینک به وبلاگ ::

زیتون


:: آرشیو ::

زمستان 1386



::( دوستان من لینک) ::

مجتمع اموزشی شارجه

:: خبرنامه ::

 

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو