سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیتون

فلسطین پنج شنبه 86/11/11 ساعت 8:1 عصر

فلسطین سرزمینی است مقدس که به لحاظ مقام و موقعیت مذهبی خاصی که در میان مسلمانان و مسیحیان و یهودیان داشته و دارد ، به‏عنوان سرزمینی مقدّس مطرح شده و همواره در میان پیروان این ادیان از اهمیت ویژه‏ای برخوردار بوده است. اما این سرزمین به‏ویژه شهر بیت‏المقدس که به برکت وجود اماکن مقدسه‏ی بسیار در آن، قداست ویژه‏ای یافته است ، بیت‏المقدس یا قدس شریف، سرزمینی است که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت که دارای پیروان کلان در جهان هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد و مقدس شمرده می‏شود. ویژگی که برای بیت‏المقدس به لحاظ دینی می‏توان برشمرد این است که هیچ نقطه‏ای در جهان از لحاظ تقدس مثل قدس نمی‏باشد حتی جایی مانند مکه یا مدینه، علی‏رغم همه تقدس و اهمیتی که دارند، باز تنها در نزد پیروان اسلام محترم شمرده می‏شود. در حالی که قدس برای هر سه دین بزرگ آسمانی دارای تقدس بوده و از اهمیت طراز اول در نزد آنان برخوردار است

این سرزمین و علی الخصوص شهر قدس تاکنون متحمل رنج و دشواری فراوانی شده است که این قداست و همچنین این رنجهایی که می کشد به نوعی باعث می گردد پیروان ادیان مختلف و علی الخصوص اسلام با این شهر و اماکن مختلفی که قداست دارند آشنا بشوند .

در این مقاله بر آن شدیم تا ابنیه ی مقدسی که در حرم الشریف واقع شدند را از لحاظ وضعیت بنا و همچنین تاریخ و چگونگی ساخت آن مورد بررسی قرار دهیم .

در طول نگارش سعی شده است که مقاله از جهت گیری های سیاسی دور باشد و هیچ گونه توهین ، تحقیر و یا نگارش سوء به ادیان ، و مقدسات پیروان مختلف ادیانی که بیت المقدس را مهد دیانت خود می دانند نشده است .

هدف از نگارش مقاله آشنایی با این اماکن مقدسه و همچنین رفع سوء برداشت هایی که بسیاری از مسلمین علی الخصوص ایران اسلامی در مورد مسجدالاقصی دارند، است . و چه بسیار تصاویر ، فیلم ها ، سکه ها و اسکناس ها ، تابلو ها و پوستر ها که به نام مسجدالاقصی نشر و توزیع می شوند اما در حقیقت مسجدالاقصی مکان دیگری است که سعی شده است آن مسجد گرامی و مقدس را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا شناخت و معرفت بیشتری نسبت به آن به دست بیاوریم .

به امید آزادی قدس


نوشته شده توسط: عفاف


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

اکنون فلسطین...
[عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
6290


:: بازدیدهای امروز ::
5


:: بازدیدهای دیروز ::
0



:: درباره من ::

زیتون

:: لینک به وبلاگ ::

زیتون


:: آرشیو ::

زمستان 1386



::( دوستان من لینک) ::

مجتمع اموزشی شارجه

:: خبرنامه ::

 

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو